Haber Ara Arşiv  
BAŞKANIMIZ ECZ. SEFA KARAARSLAN'IN 14 MAYIS ECZACILIK GÜNÜ B...
Başkanın tüm yazıları
 
 
CINALI
MERKEZ / AYDIN


NEVA
MERKEZ / AYDIN


YAĞMUR
MERKEZ / AYDIN


YONCA
MERKEZ / AYDIN


GUNES
KUŞADASI / AYDIN


YUCE
KUŞADASI / AYDIN


NAZİLLİ CETINTAS
NAZİLLİ / AYDIN


EFE
NAZİLLİ / AYDIN


YENİ CAMİ
SÖKE / AYDIN


DOĞA
DİDİM / AYDIN


UGUR
ACARLAR / AYDIN


ONUR
AKBÜK / AYDIN


SERTTAS
AKÇAOVA/ÇİNE / AYDIN


ŞİFA
ATÇA / AYDIN


CAGLAYAN
BAĞARASI / AYDIN


OGUZ
BOZDOĞAN / AYDIN


AKSIT
BUHARKENT / AYDIN


DINCER
ÇİNE / AYDIN


DAVUTLAR
DAVUTLAR / AYDIN


CAPAKCIOGLU
GERMENCİK / AYDIN


ZEREN
GÜZELÇAMLI / AYDIN


IPEK
İNCİRLİOVA / AYDIN


ELELE
KARACASU / AYDIN


AVCI
KOÇARLI / AYDIN


ALINDA
KARPUZLU / AYDIN


SEFAGÜL
KÖŞK / AYDIN


YILMAZ
KUYUCAK / AYDIN


YENI SEMA
ORTAKLAR / AYDIN


PAMUKOREN
PAMUKÖREN/KUYUCAK / AYDIN


KIRTOSUN
SULTANHİSAR / AYDIN


ARDIC
UMURLU / AYDIN


BASAK
YENİPAZAR / AYDIN


YAĞMUR
ALTINKUM / AYDIN


 
 
 
Eczacı Dergisi
 
Facebook Sayfamız
 
 
 
 
 
 
 
  Kullanıcı Adı    
  Şifre
   
  Güvenlik Kodu    
  CAPTCHA image  

Daha büyük görüntülemek için tıklayınız.

 
 
 
 
 
 
SSK hak sahiplerinin ilaçlarını serbest eczanelerden karşılanması hakkında  (2006-01-01)

SSK hak sahiplerinin ilaçlarını serbest eczanelerden karşılanması hakkında…

ÖNEMLİ

Sosyal Sigortalar Kurumu ile Türk Eczacıları Birliği arasında 09.02.2005 tarihinde imzalanan Protokol ve Eki Tip Sözleşme uyarınca SSK hak sahiplerinin ilaçları serbest eczanelerden karşılanmaya başlamıştır. SSK hastanelerinin 19.02.2005’te Sağlık Bakanlığı’na devri ile de SSK hastane eczaneleri fiili olarak kapanmış ve uzun yıllardan beri dünyada benzeri olmayan, sadece ülkemizde uygulanan ayaktan tedavideki ilaçların sosyal güvenlik kuruluşu tarafından karşılanması uygulaması sonlanmıştır.

Birliğimizin uzun uğraşlar sonucunda uygulanmasını sağladığı evrensel eczacılık ilkesi olan; yatan hastanın ilacı hastane eczanesinden, ayaktan tedavi gören hastanın ilacı serbest eczaneden karşılanır ilkesi artık hayata geçmiştir.

Uygulama, hastaların nitelikli sağlık hizmeti alması anlamında son yıllarda yapılan en başarılı atılımdır.

Uygulamanın başlaması ile birlikte bir kısmı önceden öngörülen bir kısmı da uygulama sürecinde saptanan bir dizi aksaklıklar olduğu sektörün tüm bileşenleri tarafından bilinmektedir.

Protokolün yürürlüğe girdiği tarihten bu yana yaşanan en büyük sorun olarak, Kurum provizyon sisteminin yetersiz olması öne çıkmıştır. SSK’nın diğer sosyal güvenlik kuruluşlarından farklı ilaç uygulama talimatı olması ve ayaktan ilaç hizmetinin Kurum tarafından verilmesi nedeni ile bu Talimatın bilinmemesi de ikincil bir sorun olarak gündemdedir. Bir diğer sorun da SSK’nın mevzuatından kaynaklanan bürokratik işlemlerin yoğunluğu olarak karşımıza çıkmıştır.

Kurum ile yapılan görüşmelerde yaşanan sıkıntılar değerlendirilmekte ve çözüm yolları için hızla adımlar atılmaktadır. Öncelikli olarak, provizyon sistemindeki aksaklık Birliğimizin katkıları ile çözümlenmiştir. Kurum ile imzalanan Protokol hükümleri uyarınca Kurum ve Birliğimiz yetkililerinden oluşan Yürütme ve Değerlendirme Kurulu 16 Şubat 2005, 21 Şubat 2005 ve 1 Mart 2005 tarihlerinde toplanarak uygulamadaki sorunları ve çözüm yollarını görüşmüş ve öncelikli olarak bürokratik engellerin büyük kısmı sözleşmeden çıkarılmıştır. SSK İlaç Uygulama Talimatında hastaların ilaca ulaşmasını kolaylaştıracak girişimler Birliğimiz tarafından kesintisiz olarak sürdürülmekte olup, bu konuda yaşanan sıkıntıların çözümü için Kurum tarafından yayımlanacak olan 2005 Yılı İlaç Uygulama Talimatında iyileştirmeler yapılması hakkında Kurum yetkilileri ile mutabakata varılmıştır.

SSK hastalarının ayaktan tedavilerindeki ilaçlarının serbest eczanelerden alınması uygulaması ülkemizdeki eczacılık hizmetine yeni ufuklar açmaktadır. Bu bağlamda, eczacılara düşen en önemli görev, sağlık hizmetinin kesintisiz sürdürülmesine katkı sağlamak ve yıllarca SSK hastane eczanelerinde sorunlar yaşayan hastalara nitelikli hizmet sunmaktır.

Kurum mevzuatı ve provizyon sisteminden kaynaklı sorunların süreç içinde iyileştirileceğinin bilinmesi ve geçiş sürecinden kaynaklanan sorunların hastalara olabildiğince yansıtılmaması, nitelikli sağlık hizmeti sunma görevindeki eczacıların özen göstereceği konuların başında gelmektedir.

Olası teknik ve bürokratik sorunların ivedilikle Bölge Eczacı Odaları aracılığı ile Birliğimize aktarılmasını, hak sahiplerinin reçetelerinin sözleşme hükümleri uyarınca karşılanmasında özen gösterilmesini ve hastaların mağduriyetine yol açılmamasını önemle rica ederim.



Haber okuma sayısı: 42263
Bookmark and Share