Evrakların kuruma tesliminde örnekleme uygulaması yapıldığı için, örneklenen reçetelerin ayrılmasında aksaklık ve gecikme yaşanmaması, dolayısıyla ödemelerin avansa bırakılmadan yapılabilmesi için aşağıdaki konulara titizlikle dikkat edilmesi gerekmektedir;
1- Reçeteler ve varsa ekleri, sol köşesinden provizyon çıktısının sol üst köşesine alttaki sıra ile tel zımba ile zımbalanmalı,
· Reçete
· Provizyon çıktısı
· Rapor
· Tahlil sonucu ve benzeri ekler
2- Dönem sonlandırma işlemi yapıldıktan sonra oluşan listelerde reçete sıra, adet ve grupları mutlaka bir kez daha kontrol edilmeli (Eksik reçete ve/veya küpürün örneklemede çıkması durumunda yapılan kesinti genele yansıyacaktır.),
3- Reçetelerin döküm listesindeki sıra numaraları provizyon çıktısının sağ üst köşesine yazılmalı,
4- Reçeteler döküm listesindeki sıra numaralarına göre, küçük numaralar üstte olacak şekilde sıralanmalı ve 50’şerli ya da 100’erli destelere ayrılmalı,
5- Her destenin üzerine, reçetelerin hangi kurum hastalarına ait olduğunu ve o destenin hangi sıra numaralı reçeteleri içerdiğini yazan bir kağıt konulmalı (BağKur 1-100, BağKur 101-200, SSK 1-100, SSK 101-200… gibi),
6- Bu desteler dağılmayacak şekilde yatay ve dikey olarak lastiklenmeli. Dosya teli gibi açılması sökülmesi zor uygulamalar yapılmamalı,
7- Reçetelerin ait oldukları grubun poşetinin içinde olmasına titizlikle dikkat edilmeli, A Grubu reçeteler A grubu poşetinin içine, B Grubu reçeteler B grubu poşetinin içine konulmalı,
8- Fatura ve döküm listeleri (3’ er nüsha) ayrı bir poşet dosya içinde ait olduğu poşetin (A veya B) içine en üste konmalı,
9- Reçetelerin daha iyi korunması açısından reçete yoğunluğuna uygun boyutta poşet çanta kullanılmalı,
10- Yapıştırma etiketler ait olduğu poşetin (A veya B) üzerine doğru yapıştırılmalı.